Sayfalar

10 Mayıs 2013 Cuma

Avrupa Gönüllü Hizmeti

Aslında bu yazıyı yazmakla belki biraz geç kaldım.Ama önemli olan bunu anlatabilmek...:)

 Bildiğiniz gibi 8 ay bu kapsam da Romanya'da idim.Projem bitti ve 1 ay önce güzel ülkeme geri döndüm.Bu programı 2011 yılında öğrendim ve biraz geç kalmıştım. Çünkü bu program uzun ve kısa dönem olmak üzere 2 tür proje içeriyor.

 Eylem 2 – Avrupa Gönüllü Hizmeti, AGH programı ülkemizde uzun yıllardır var olan bir program ve gerçekten gençlere fazlasıyla imkan sunan bir program.Program Avrupa ülkelerini, Türkiye ve bazı kuzey afrika ülkelerini kapsamaktadır.Her ülkeye ait "ulusal ajans" bulunmaktadır.Türkiye'de ulusal ajansa  http://www.ua.gov.tr/ bu linkten ulaşabilirsiniz.
Bütün projeleri ulusal ajansın web sayfasında bulunda veri tabanında bulabilirsiniz ve böylelikle istediğiniz projelere burada başvurabilirsiniz.Fakat öncelikle kendinize bir gönderici(sending) kuruluş bulmalısınız ve daha sonra cv ile motivasyon mektubu hazırlamalısınız.Gönderici kuruluş sizi kabul eden karşı taraftaki kuruluşla ilişkilerinizi yürütmekle yükümlüdür.Sizi kabul eden kuruluş ise host organisation diye adlandırılmatadır.Medya, tarım , çocuklar, huzur evleri, hastahaneler.. vb. gibi birçok alanda çalışma fırsatı bulabilirsiniz.Örneğin; benim projem AGH'nin üniversite ve liseler de tanıtımı ve gençlerde gönüllülük potansiyelini artırmak ile ilgiliydi.

Burada temel bilgileri vermek istediğimden dolayı fazla uzun yazıp sizi sıkmak istemiyorum.Bu yüzden daha fazla bilgiyi  http://www.ua.gov.tr/programlar/gen%C3%A7lik-program%C4%B1 burada bulabilirsiniz.

 Ek olarak bu programa başvurabilmeniz için 18-30 yaş arasında olmanız gerekir. 
 Kalacak yer ve giderleri (%100),
 gıda parası ve cep harçlığı (gittiğiniz ülkeye göre değişir)
 yol ve vize masraflarınızın (%70'i), proje tarafından karşılanmaktadır.

Proje boyunca her ay 2 gün ekstra tatiliniz vardır.Fakat kuruluşunuzla anlaştığınız takdirde bu gün sayısı değişebilir ve gezmek için kendinize vakit ayırabilirsiniz.Ayrıca proje başlangıcında ve ortasında olmak üzere 2 eğitime katılırsınız. Bunlar on-arrivel training ve mid-term training diye adlandırılır.Bu eğitimlere gittiğiniz tüm ülkedeki gönüllüler katılmak zorundadır.Kısa dönem projesi olanlar katılmaz ama uzun dönem iseniz katılırsınız.Bu eğitimler sizin aklınızdaki soruların giderilmesi için çok yararlı eğitimlerdir ve birçok yeni insanla tanışırsınız.Gündüz eğitim gece parti :) Burdaki masraflarda kuruluşunuza aittir.Proje kapsamında kuruluşunuz gittiğiniz ülkenin dil desteğini sağlamak zorundadır.Yani ekstra bir dil daha öğrenme şansınız var ücret ödemeden:)

Çok detaya girmeden açıklamaya çalıştım.Umarım yardımcı olmuştur.Bence böyle bir fırsat varken kaçırmayın.Hayatımda 8,5 ay gibi bir süreyi başka ülkede, başka kültürde ve başka insanlar geçirdim.İyisi ve kötüsüyle unutamayacağım bir dönem yaşadım...










 Aklınıza takılan soru olursa yorum ve e-mail ile ulaşabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder