Sayfalar

5 Temmuz 2013 Cuma

GIDA MUHENDISLERI umutsuz vaka mıyız?

Derslerinde çok başarılı biri olmasamda sosyal anlamda başarılı ve pratik zekası olan bir öğrenciydim.Yani tam iş sektörüne uygun bir kişi olduğumu düşünürdüm o yıllarda.. Aslında düşünürdük? Peki ne oldu da daha iş hayatımızın en başlarındayken umutsuzluğa kapıldık? Yoksa bu günümüzün bir sorunu mu?


Ben henüz bu hayatımın 3. haftasını bitirdim.Çoook yeniyim.Fakat yakın arkadaşlarımdan, yani bir zamanlar o azimli, ileride hayalleri olan bizlerden duyduklarım beni üzmeye yetiyor. Neden, çünkü duyumlarım hep "mutsuzum" dan ibaret. Birimizin patronu, iş arkadaşları diğerimizin iş koşulları... vb. diye saysam bitmez. Ben şu an memnunum ama biraz 3 maymunu oynamam gerekiyor sanırım...

Sanırım sektörde en büyük sorunumuz 1. il olarak maaş ve sigortamız. Ben 1500-2000 aralıgında maaş düşünüyorum dediğimde çıldırdınız mı diye tepki aldığımı biliyorum.Neden opreatorler bie 2000 TL maaş alırken, bizim bu maası talep etmemiz neden çılgınlık olsun, anlamış değilim:) Ben ihracat sorumlusuyum su an aslında muhendislık yapmıyorum ama firmam recel ve helva firması. Dün patronum bir olay üzerine şu brix te reçel yapıp yapamıcağımı sordu.Bende doğal olarak acıklamaya çalıştım nasıl yapacağımı. Aldığım tepki net şu : size okulda hocalarınız bir şey öğretmiyor.Ben üniversite okumadım ama biliyorum (30 yıldır işin içinde), sende öğrenceksin okulunu okudun!

Anlamadıkları şey şu biz ünüversitede üretim teknikleri hangi noktalarda dikkatli olmamız gerektiğini öğreniyoruz.Saha ya çıkınca da pratik olarak ama bu bilgilerimizin yardımıyla... Peki bunu karşıya nasıl anlatacağız? Ben her fırsatta yeni mezun olduğumu ve birşeyleri yaparak deneyerek öğreneceğimi anlatmaya çalışıyorum.

Bu sadece benim 3 haftada ve diğer zamanlar da gördüklerim, arkadaşlarımdan duyduklarım.. vs.

Ben umutsuz vaka olmak istemiyorum, mesleğimi seviyorum ve sevdiğim işi yapmak istiyorum.Umarım daha iyi şartlarda, daha anlayışlı işverenlerle çalışma fırsatı yakalayabiliriz sevgili meslektaşlarım.

Yine söylüyorum aslında gördüğümüz zorluklar hep bize birşeyler öğretir.Bu yüzden pes etmek yok!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder