Sayfalar

24 Ağustos 2013 Cumartesi

GENÇLİK BİLGİ MERKEZİ - YINFO

Bu yazımda hayatımda bana çok şey katan, öğreten  GÖNÜLLÜLÜK hakkında birşeyler yazacağım. Aslında bir dernekten desem daha doğru olur. Hala birçoğumuz AB gençlik çalışmaları hakkında yeterli bilgiye sahip değiliz ve gerçekten devletin bu konudaki çalışmalarını takdir ediyorum.

4 ay öncesine kadar Romanya'da olduğumu bilirsiniz. Peki Romanya'da ben ne yapmıştım? Bu konuda ingilizce olan yazılarım var. AGH (Avrupa Gönüllü Hizmeti ) projesinde 8 ay Romanya'da görev aldım ve hayatımda gerçekten en haz aldığım dönemlerden biriydi. Fakat bunun yanında Gençlik değişimleri dediğimiz 1-2 haftalık programlara da katıldım. Bazı konulara olan bakış açınızı değiştirmek, geliştirmek, yeni kültürler tanımak, keşfetmek adında gençler için güzel bir şans...


Peki biz nasıl bilgiye ulaşırız derseniz  Türkiye Ulusal Ajansı 'ndan bilgiye ulaşabilirsiniz.
Link:  http://www.ua.gov.tr/

Biz bu linki inceledik ve herhangi bir dernekte gönüllü olmak istiyorum veya çeşitli projeleri takip etmek istiyorum derseniz değer verdiğim arkadaşlarımın yeni kurmuş olduğu bu derneğe http://www.yinfo.org.tr/
bir göz atabilirsiniz :)

Gaziantep'te yeni kurulmuş GENÇLİK BİLGİ MERKEZİ ;  kültürel ve sanatsal faaliyetler aracılığı ile gençlik bilgilendirmesinin ve gençlik çalışmalarının etkinleştirilmesi, geliştirilmesi ve bu konuda çalışma yapan kişi ve kuruluşlarla ortaklık kurup; uygulanacak olan faaliyetlerde yürütücü görevi üstlenmek ve geliştirmek amacı ile kurulmuştur.

Özel Gençlik Bilgilendirmesi ve Danışmanlık

Özel durumları olan ve özel ilgiye ihtiyacı olan dezavantajlı gençlere birebir bilgi vermek ve özel durumlarına yönelik bilgi sağlanmasının yanı sıra haklarını ve sorunlarını çözüm yolları bulmak, yardımcı olmak.


- Gelecek ve Kariyer Planlama hizmetleri
- Yerel, Ulusal ve Uluslar arası iş fırsatları, kariyer geliştirme etkinlikleri
- Uluslararası Eğitim, Staj, İş kurma alanlarında danışmanlık hizmetleri.
- Hibe ve projeler ile ilgili danışmanlık hizmetleri
Gençler ve yetişkinler için sunulan hibe programlarını araştırmak ve ihtiyacı olan kurum ve kuruluşlara destek vermek. Proje başvurusuna, projenin yürütülmesine ve raporlanmasına yardım etmek.
- Proje döngüsü ve proje yazma eğitimleri
Proje fikri olan resmi olmayan gençlik gruplarına, öğrenci klüplerine, kurum ve kuruluşlara proje döngüsü ve proje yazma eğitimleri vermek,hibe programlarına yönlendirmek.
- İstihdam projeleri ve KOBİ ortaklıkları
- Şirketlere özel kurum içi eğitimleri
İhtiyacı olan küçük, orta ve büyük ölçekli firmalara kurum içi eğitim programları tasarlayıp uygulamak,
- Gönüllü veri tabanı oluşturmak; İhtiyaç halinde gönüllü projelerde yer almak isten gönüllülerin kolay bulunabilmesi için veri tabanını oluşturmak ve bilgilerini barındırmak.
- Girişimcilik eğitimleri ve ortaklıkları
- Kültür Sanat etkinlikleri, kursları
Gençlerin boş zamanlarını değerlendirmeleri için Tiyaro, Resim, Fotoğrafçılık, Kısa Film, Müzik vb. gibi kültür sanat kursları açmak ve gençlerin dahil olmasını sağlamak.
- Sponsorlu gençlik bilgi yarışmaları, Gençlerin sosyalleşmelerini sağlamak.

- Yabancı dil kursları
Gençlerin gelecekteki hayatlarında ve şu anki imkanları doğrultusunda ihtiyacı olan yabancı dil kurslarını organize etmek ve kişiye özel destekler sağlamak.


YINFO - Gençlik bilgi merkezinde daha fazla bilgi bulbilir, çeşitli AGH, gençlik değişimi, sosyal ve kültürel yerel projelerine katılma fırsatı bulabilirsiniz. Bence bir göz atmaya değer ;) 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder