Sayfalar

25 Ocak 2013 Cuma

Iaşi gezintisine kaldığımız yerden devam edelim


Piata uniri' de tarihi "Hotel Traian" ı görebilirsiniz.Edindiğim bilgie göre Eyfel Kulesi'nin mimarı olan Gustave Eiffel bitirme ödevi olarak inşa etmiş...


Grand Hotel Traian


Ertesi günde "copou" ya gidelim dedik. Copou üniveristelerin olduğu bir bölge.Piata uniri'ye yakında aynı zamanda. İlk önce Copou Park'a gittik.Burası büyük, havası temiz, bolca ağaçların olduğu bir park.İnsanlar spor için bu parka gelirmiş genelde.



Yorulduk gezmekten.. :)



Buranın ilerisinde "Botanical Garden" var. Doğa severler için çok hoş, keyif verici bir yer.Ben gezerken çok eğlendim. Birçok çeşit çiçek, ağaç, bitki ve ufak bir göl var :) Hiç sıkılmadan hepsinin isimlerine baktım.Arada bir kaybolduk sandık ama sonunda doğru yolu bulabildik.Gerçekten büyük bir park.Girişi sadece 5 lei= 2,5 tl :)

Franck'ın adında çiçek bile gördük:)

Bir de poz vermeyi becerebilsem :(



Düğüne denk gelemedik ama olsun..


Karnımız acıktı.Eğer şehir merkezine gitmek istersekte otobuse binmek veya yürümek en az bizim için yarım saat demekti.Parkın girişinde adını şu an tam hatırlayamadım açık ve kapalı mekanı olan tatlı bir restauranta gitmeye karar verdik.Gittik ama ana baba günü gibiydi.Çünkü şehrin yoğunluğundan, kalabalıklığından usanmış ve serinlemek isteyen herkes buraya gelirmiş.Romanya şartlarına göre lezzetli yemekleri olan biryer.Genelde Romanya yemekleri pek damak zevkimize uygun değil... 


yemek üzerine ohhhhhhhhh dediğim anın gülümsemesi :)

Bugünlük yeter dedik ve yürüyerek evimize dönelim dedik.Ama eve yürümek mümkün değildi çünkü çok yorgunduk.Bizde biraz yürüyelim daha sonra otobüsümüze atlar evimize gideriz dedik.Dönüş yoluna koyulduk.Bu esna da şehride öğrenmeye başlıyordum.O yüzden daha bir ilgiliydim heryeri öğrenmeye... Dönüş yolunda yine yoğun olan bir cadde den geçtik.Bu cadde de hosteller vardı.İşlek bir cadde ama hala adını bilmiyorum.
Moldova opera binası.yarısı eski yarısı yeni.Bina onarımda şu an ..

Bu cadde tam National Theatre binasının arkasında kalan bir cadde.Iaşi çok kolay bir şehir.O yüzden kaybolmak gibi bir dert yok;) 

Böylece Yaş'ı gezip tanımış olduk.Peki Romanya' da gece hayatı nasıl olur? Bu hep bir merak konusu olmuştur bence.Ama bu merakımızda haklı olduğumuzu gördüm .. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder