Sayfalar

24 Ocak 2013 Perşembe

Iaşi'a Yolculuk Var

 Evet yaklaşık 1 haftalık Bükreş tatilimden sonra Romanya'nın Moldova sınrındaki şehri Iasi'a (yaş) geldim.Iasi Romanya'nın 2. büyük şehriymiş.Hatta Osmanlı tarihimizde "Yaş Antlaşması" vardır...

Iaşi' a gelebilmek için 7 saat bir tren yolculuğu yaptım.Elimde toplamda 45 kg'lık valizlerim ile trene binmek hiç kolay olmamıştı :( O kadar ne valizi demeyin 8 aylığına hiç bilmediğim bir yere geliyordum.Trene binerken kimsenin yardım etmemesi biraz garibime gitmişti.Trene bindikten sonra yanıma oturan koca göbekli ve ağır bir halde kötü kokuya sahip olan adamlar oturdu.Biraz korkmuştum.Çünkü sürekli bana bakıp, hakkımda birşeyler söyleyip güldüler tüm yol boyunca.Bir tanesinin facebook adresimi istemesi de cabasıydı.Romanya'da ki ilginç maceralarımın yeni başladığını kim bilebilirdiki?

Yol boyunca gelecek 8 ayımın nasıl olduğunu düşünüp durdum.Türkiye'de ki hayatımı, sevdiklerimi, arkadaşlarımı, ailemi herşeyi geride bırakmıştım.Tarih 04.08.2012 imiş.Nerden mi biliyorum? Kara kaplı defterimden:) Şaka değil gerçekten kara kaplı bir defterim var.Romanya hayatıma başladığımdan beri kendimi, gezilerimi, deneyimlerimi anlattığım defterim:)

Aksam saatlerinde  Iasi'a geldim (Gara Iasi).Koordinatörüm beni tren istasyonundan aldı ve yeni evime götürdü.Şehirde ki komunizm zamanından kalma evleri gördüğümde korkmustum.Bende mi böyle bir evde yaşayacağım diye.Gerçekten berbat görünümleri var.Ama benim evim yeni, bakımlı ve şirindi.Evde beni bekleyen ev arkadaşım Franck vardı.Franck bizden 1 ay once gelmisti.(Franck  Fransa'dan , Antonina Polonya'dan ve kader arkadaşım, dert ortağım İlay Türkiye'den.).Franck bana fransız usulü güzel akşam yemeği hazırladı.
Hemen odama yerleşmeye koyuldum. Böylece yeni hayatıımla, yeni odamla, yeni arkadaşımla.. tanışmış olmuştum.  

                                  Bine ati venit IAŞI (Yaş'a Hoşgeldiniz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder